Effectief Verkopen

Inhoud
Hoe bouw ik mijn verkoopgesprek op? Hoe houd ik het initiatief in het gesprek? Hoe zorg ik voor een prettige sfeer zonder het doel uit het oog te verliezen? Hoe presenteer ik mijzelf. Wat te doen met koopsignalen? Hoe onderscheid ik mij van de andere aanbieders? Hoe achterhaal ik de behoefte van mijn prospect en hoe weet ik of ik alles weet? Deze en nog veel meer ‘brandende’ vragen komen aan de orde.

Doelgroep

Alle medewerkers die regelmatig persoonlijk commercieel contact hebben met uw relaties en verantwoordelijk zijn voor het uitbouwen van uw relatiebestand;
- vestigingsmanagers, intercedenten, buitendienstmedewerkers of accountmanagers.

Resultaat

• hoger rendement uit acquisitieve gesprekken;
• meer en diepgaander informatie uit klantbezoeken;
• meer zelfvertrouwen en overtuiging tijdens het verkoopgesprek;
• toename omzet bij bestaande relaties en uitbreiding klantenkring.

Trainingsvorm

Deze training bieden wij aan in open vorm met een voortraject.
Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van video- en (groeps)opdrachten en rollenspelen. Naast theorie wordt vooral aandacht besteed aan de dagelijkse praktijk.

Voortraject Hoed Consult

Bij elke training wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij uw wensen.
• Voorbereidingsopdracht gericht op leerdoelen van cursist.
• Eigen inbreng in praktijkcases.

Aantal deelnemers
maximaal 9

Duur
• 4 dagdelen in totaal. Training start om 9.00 uur en duurt tot 16.45 uur.

Korte inhoud
a) communicatie; 
♦ communicatie theorie 
♦ luistervaardigheid 
♦ observeren verbale/non verbale communicatie 
♦ beïnvloeden door vragen

b) verkopen 
♦ voorbereiding verkoopgesprek 
♦ structuur verkoopgesprek 
♦ presenteren 
♦ definiëren USP’s 
♦ omgaan met tegenwerpingen 
♦ achterhalen koopmotieven 
♦ relatiebeheer

« vorige pagina