Stel uw vraag direct.U krijgt zo snel mogelijk antwoord.
Inhoud In tijden van een verzadigde markt en een moeilijke economische situatie is het begrijpelijk dat veel van uw (potentiele) klanten erg op de kosten letten. Dit maakt veel verkopers onzeker omdat men vreest dat het op dit aspect niet tot een koop zal komen. Deze verkopers roepen niet zelden de prijsbezwaren over zich af. In deze training nemen we u mee door het woud van prijsbezwaren en schetsen de diverse situaties waar u tijdens het verkoopgesprek en prijsonderhandelingen in verzijld kunt raken. Het bevat oplossingen en tips en bevordert uw vaardigheden. Wanneer begin ik over de prijs? Wanneer geef ik korting? Hoe overtuig ik de klant? Hoe presenteer ik de prijs? Wat doe ik met prijsdruk van de klant? Hoe behoud ik de prettige sfeer? Doelgroep Alle medewerkers die zich actief bezighouden met het werven en behouden van klanten. - vestigingsmanagers, accountmanagers, (senior)intercedenten, vertegenwoordigers. Resultaat • beter inzicht in de waarde van uw product of dienst; • minder onzekerheid, sterkere positie bij het aangaan van prijsonderhandelingen. • meer grip op het verkoopproces Trainingsvorm Deze training bieden wij aan in open vorm met een voortraject. Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van (groeps)opdrachten en (video)rollenspelen. Naast theorie wordt vooral aandacht besteed aan de dagelijkse praktijk. Voortraject Hoed Consult Bij elke training wordt zoveel mogelijk aansluiting gezocht bij uw wensen. • Evt. schriftelijke intake van deelnemer. • Eigen inbreng d.m.v. praktijkcases. Aantal deelnemers maximaal 9 Duur: 2 dagdelen in totaal. Training start om 9.00 uur en duurt tot 17.00 uur. Korte inhoud a) onderhandelen ♦ onderhandelen theorie ♦ prijsweerstanden ♦ omgaan met kortingen ♦ prijspsychologie b) de offerte ♦ schriftelijk rapporteren verkoopgesprek ♦ voorbereiding en natraject ♦ hoe maak ik een offerte persoonlijk en onderscheidend ♦ do’s en don’ts« vorige pagina